Cel mai nou obiectiv din Bucegi – Turbăria Lăptici

Imaginati-va ca undeva in masivul Bucegi , intr-o primavara racoroasa, un loc superb , bine ascuns de ochii lumii se pregateste de inca o zi obisnuita de munte , o mlastina mai deosebita isi asteapta turistii dornici de aer curat , revigorant si de lectii de botanica.
Turbaria Laptici , mlastina cu plante rare se afla la circa 1500 m altitudine si este cel mai nou obiectiv turistic din masivul montan Bucegi care pana de curand era o anonima pentru publicul larg dar si un secret pastrat de botanisti.
Mlastina este accesibila oricui , caci are un traseu amenajat cu barne de lemn unde printre brazi te poti plimba deasupra unui covor de muschi . alaturi de plante rare , unele fiind chiar carnivore.
Daca turbaria v-a facut curiosi si v-a atras atentia , va recomand sa-i faceti o vizita dimneata , cand Laptici se apropie cel mai mult de numele pe care il poarta. Poteca din lemn si turba sunt acoperite de un nor de cristal foarte frumos. Cand soarele incepe a se urca pe cer , magia dispare si ramane doar ineditul dar interesul este clar pentru unicitate fiindca nu exista in alta parte din tara o mlastina la o altitudine mai mare.
Cum ajungeti aici ? Foarte simplu! De pe drumul național care leaga Sinaia de Târgoviște , la cca 8 km de statiune se coteste în dreptul indicatoarelor spre Cabana Cuibul Dorului și se urca pana la intersecția unde se afla Cabana Dichiu. Faceti stanga, spre Padina. La prima intersectie, mergeti spre dreapta iar la prima bifurcatie alegeti tot drumul din dreapta spre Barajul Bolboci. Drumul ocoleste Lacul Bolboci, dar la capatul lui inainte de bifurcația spre Padina, ajungeti la Turbăria Lăptici.